Τετάρτη 28 Μαΐου 2008

O λαός-φουγάρο


Το να μην εφαρμόζεται η κοινοτική οδηγία ή μάλλον η κοινή λογική σχετικά με την απαγόρευση του καπνίσματος στους κλειστούς χώρους είναι δείγμα της κατάντιας μας σα χώρας και λαού. Και να αφήσουμε αυτά περί του μερακλή Έλληνα που δεν καταλαβαίνει από τέτοια όταν είκοσι χιλιάδες Έλληνες χάνουν τη ζωή τους από νοσήματα σχετιζόμενα με το κάπνισμα. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ.
Τις προάλλες μια φίλη μου είχε πάει στην Ιταλία και της έκανε εντύπωση ότι οι καταστηματάρχες στη Ρώμη κάπνιζαν έξω από το μαγαζί τους!!! Στην Ιρλανδία που έχει εφαρμοστεί το μέτρο, ακόμα και οι ίδιοι οι καπνιστές κατανόησαν ότι καπνίζοντας έξω από το χώρο διασκέδασης έχουν τη δυνατότητα να διασκεδάσουν σε ένα ανθρώπινο περιβάλλον χωρίς το ντουμάνι.
Στην Ελλάδα όμως οι δικαιολογίες περί ανεφαρμοσιμότητας του μέτρου περισσεύουν. Πώς όμως να δικαιολογηθεί το παρακάτω περιστατικό. Πέρσι στη καρναβαλικό πάρτι του σχολείου της κόρης μου οι περισσότεροι γονείς είχαν καταντήσει το χώρο τεκέ δηλητηριάζοντας τα ίδια τα παιδιά τους!!! Ποια λογική μπορεί να δικαιολογήσει τέτοια συμπεριφορά;
Τι περιμένεις όμως όταν βλέπεις πχ την πασίγνωστη βουλευτή που αγωνίζεται για το δίκαιο του εργάτη να καταπατάει το δικαιώματα του μη καπνιστή στα διάφορα κανάλια που περιφέρεται καπνίζοντας σα φουγάρο;

ΥΓ. Σύμφωνα με στατιστικές οι Έλληνες είναι οι βαρύτεροι καπνιστές στο κόσμο με ετήσια κατανάλωση 3000 τσιγάρα ανά άτομο. Να μας χαιρόμαστε!!!

9 σχόλια:

gerasimos είπε...

Mπορεί να ακουστεί μακάβριο, κυνικό και δεν ξέρω τι άλλο, αλλά το μόνο παρήγορο είναι ότι όσοι καπνίζουν με τόση μανία έχουν, ακριβώς γι' αυτό το λόγο, μικρότερο προσδόκιμο ζωής, οπότε κάποια στιγμή θα ησυχάσουμε απ' αυτούς.

Panos είπε...

Ναι, αλλά εν τω μεταξύ έχουν δηλητηριάσει τα παιδιά τους και αρκετούς άλλους. Οπότε, αν κάποιος δεν μπορεί να βάλει μυαλό από μόνος του, πρέπει να του επιβληθεί με το ζόρι.

gerasimos είπε...

Λες να μας... πεθάνουν όλους εμάς τους υπόλοιπους πρώτα; Τι να πει κανείς...

Panos είπε...

Εγώ πάντως αποφεύγω, όσο μπορώ, κλειστούς χώρους που υπάρχουν καπνιστές σαν ο διάολος το λιβάνι.

Meropi είπε...

Πάνο μου,
σήμερα άκουγα από το ραδιόφωνο ότι οι Ελληνίδες είναι οι πιο βαριές καπνίστριες σ' όλο τον κόσμο. Οι Έλληνες (άντρες) πέρασαν στην 4η θέση στον κόσμο. Έχω διαβάσει δε ότι οι αντοχές της γυναίκας στο κάπνισμα είναι λιγότερες από του άντρα. Σε λίγα χρόνια δηλαδή οι γυναίκες θα ζουν λιγότερο από τους άντρες. Στο σπίτι μας οι άντρες είναι καπνιστές (σύζυγος, γιος) και οι γυναίκες όχι (η κόρη μου κι εγώ). Δεν μας σέβονται όμως οι άντρες μας. Πρέπει να τους παρακαλέσουμε για να βγουν έξω να καπνίσουν.
Θυμάμαι κι ένα περιστατικό. Όταν ήταν η κόρη μου μικρή πήρα ένα τσιγάρο από τον άντρα μου έτσι για να καπνίσω για πλάκα. Μόλις με είδε η κόρη μου άρχισε θρήνο και οδυρμό. Θα πεθάνουν και οι δυο μου οι γονείς και θα μείνω ορφανή, έλεγε.

phlou...flis είπε...

Οταν σκέφτομαι πως η καμπάνια ξεκινάει σήμερα για να εφαρμοστούν τα μέτρα τπ 2012 (νομίζω) τότε είμαι σίγουρος πως μάλλον δύσκολα θα εφαρμοστούν

Panos είπε...

Έτσι είναι. Κι εγώ δε μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό της καθυστέρησης. Προφανώς έχει να κάνει με την ιδέα ότι είμαστε μια ξεχωριστή, ιδιάζουσα περίπτωση στην Ευρώπη.

akrat είπε...

βρε παιδί μου
πολλές ενοχές βραδυάτικα
απαπα

Panos είπε...

Φοβάμαι ότι δεν έπιασα το πνεύμα του σχόλιού σου.